$
Blog
četvrtak, kolovoz 23, 2007

Nedavno je FDA (američka uprava za hranu i lijekove) odobrila određene zdravstvene tvrdnje o ulozi soja proteina u smanjenju rizika od koronarnih srčanih bolesti. Ova se objava temelji na zaključku FDA da hrana koja sadrži soja protein, uz prehranu s malo zasićenih masti i kolesterola, može reducirati rizik oboljenja od koronarnih srčanih bolesti smanjivanjem nivoa kolesterola u krvi. Hrana mora sadržavati najmanje 6.25 grama soja proteina po obroku da bi bilo povoljnih zdravstvenih učinaka, te da bi se zadovoljili određeni drugi uvjeti. Istraživanje pokazuje da, da bi imali koristi od soje, morate konzumirati najmanje 25 grama soja proteina dnevno.

 

Istraživanja su pokazala da konzumacija soja proteina, u usporedbi s drugim proteinima poput onih iz mlijeka ili mesa, može smanjiti nivo kolesterola u krvi.

 

Koronarne srčane bolesti su briga javnog zdravstva zato što uzrokuju svaku drugu smrt u Hrvatskoj što je više nego bilo koja druga bolest. Rizični faktori za ove bolesti uključuju visoku razinu kolesterola te visoku razinu lipoproteinskog (LDL) kolesterola niske gustoće.

Soja je izvrstan izbor za svakoga tko se brine o svom zdravlju – pogotovo za zdravlje svoga srca.


VELIČINA DOJKI I RAK DOJKE


Dr Stephen Barnes i suradnici na Sveučilištu u Alabami, pokazali su da genistein iz soje snažno inhibira rast zdravog tkiva dojki. Još važnije, genistein također samanjuje razvoj mnogih tipova tumorskih stanica u dojkama.

SOJA JE ANTIOKSIDANT Sojini izoflavonoidi utječu na mnoge sisteme u tijelu. Oni utječu na kardiovaskularna oboljenja time što smanjuju nakupljanje pločica i oksidaciju LDLa (lipoproteina male gustoće), koji predstavljaju početnu fazu ateroskleroze. 

O soji biljci...

Soja je biljka koja spada u tzv.
nutraceuticals odnosno funkcionalne namirnice. Ona je hrana i ona je istovremeno lijek. Soja sadrži 50% proteina, koji su po svom sastavu najsličniji životinjskim. Sadrži 18% ulja i to 85% nezasićenih masnih kiselina (50% linolne i 8% linolenske kis). Sadrži značajne količine lecitina i vitamina E. Soja sadrži 20% vlakana (50% hemiceluloze, 30% pektina, 5% celuloze). Sadrži izoflavone: genistein i daidzein. Soja sadrži značajne količine bora, minerala koji podiže nivo 17-ß estradiola.
Uzimanjem soje značajno se snižava nivo kolesterola, smanjuje se nivo low density lipoproteins (LDL), a raste high density lipoproteins (HDL) za 10 - 20%.
Soja usporava progresiju aterosklerotičnih promjena na krvnim žilama i pokazuje kardioprotektivni efekt.



healthness @ 08:12 |Komentiraj | Komentari: 1 | Prikaži komentare
DOKAZANO. SNAŽNO. SADA JR PRAVO VRIJEME
  • Očuvajte dobrostanje tijela i duha u vrijeme krize
    Danas, u vrijeme kada se u čitavom svijetu i u svim aspektima našeg života osjeća utjecaj krize, pravo je vrijeme da preispitate svoj način života i pobrinete se da optimalna prehrana i tjelesna aktivnost dobiju središnju ulogu. U ovim teškim gospodarskim okolnostima često smo izloženi većem stresu, a to može utjecati na naše obitelji, prijatelje i naše dobrostanje. Stres lako može dovesti do loše prehrane i krive odluke u pogledu načina života.
Budi promjena koju želiš vidjeti
  • Osjetite razliku!